"Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian

"Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang "Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian
link : "Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian

Baca juga


"Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian



Jika anda seorang yang suka membebel atau berleter, jangan risau kerana ia akan memberikan kebaikkan pada pasangan atau anak anda.

Kajian yang dilakukan oleh Universiti of Essex di England mendapati, anak yang didesak oleh ibu atau bapa ketika kecil, berkemungkinan besar lebih berjaya berbanding anak daripada ibu yang tidak berbuat demikian.



Penelitian keatas 15,500 gadis remaja, berusia 13 dan 14 tahun sejak dari 2004 sehingga 2014 mendapati, anak yang didesak oleh ibu mereka, selalunya diletakkan standard tinggi dan lebih ramai anak ini berjaya melanjutkan pelajaran ke kolej dan memiliki gaji besar ketika sudah dewasa.



Tambah lagi, anak yang didesak ini mempunyai kurang masalah sosial.

Sumber: era.je

Sumber "Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian


Demikianlah Artikel "Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian

Sekianlah artikel "Anak Lebih Berjaya Kalau Ibu Bapa Kuat Berleter.. " - Kajian kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: